Van keresőoptimalizálási terve?

Van keresőoptimalizálási terve?

Sokan azt gondolják, hogy csak kitalálnak kulcsszavakat és működik. De nem. Ha nem készít keresőoptimalizálási tervet, esélye sincs. Ráadásul ez az a terv, ami folyamatosan alakul és sohasem teljesül.

Azért ez így nagyon kiábrándítónak hangzik, ugye? Pedig csak azt jelzi, hogy amikor belekezdünk honlapunk optimalizálásába, akkor kitűzünk célokat, amelyeket teljesíteni szeretnénk a honlappal, majd a tervet a beérkezett forgalmi adatok alapján folyamatosan módosítjuk, finomítjuk. Közben változik az üzleti környezet, a Google analitikája, változnak a felhasználói szokások. Időről-időre változtatnunk kell tervünkön.

Első lépésként ki kell választanunk azokat a szavakat, amelyekre szeretnénk, ha találatokat kapnánk a keresők találati listáján. Ez a keresőoptimalizáció alapja. Ha megtaláltuk ezeket a szavakat, akkor meg kell vizsgálnunk, hogy ezekre reálisan várható-e keresési tevékenység. Lehet, hogy a választott szavakra nagyon csekély az érdeklődés. Ezekkel akár a találati lista elején is lehetünk, de üzleti eredménye nem lesz, hiszen nem keres rá senki. Az is lehet, hogy azt tapasztaljuk, hogy százezres nagyságrendű a kapott találat, tehát hihetetlenül nehéz jó helyre kerülnünk. Nos két dolgot tehetünk. Használjuk a kitalált kulcsszavakat, vagy keresünk másikat.

Ha okosak vagyunk, akkor van más lehetőség is. Szűkítsük a találati listát azzal, hogy kulcsszavainkat kifejezéssé formáljuk, vagy megpróbálkozunk a szinonimáikkal. Ha a kulcsszavunk például ablak és tevékenységünket Szombathely területén végezzük, akkor ne csak az ablak kulcsszóval próbálkozzunk, hanem az „ablak Szombathely” kifejezéssel is. Meglátjuk, hogy lényegesen kisebb a találati lista, kiderül, hogy rajtunk kívül van még talán 17 olyan honlap, vagy vállalkozás, amelyik Szombathelyen ablakot árul. Egyszerre jobb helyre kerülhetünk. Erre már reális eséllyel lehet ráhúzni honlapunk keresőoptimalizálását.

Aztán az is lehetséges, hogy nem az ablak szóra, hanem a nyílászáró szóra keresünk rá. Kevesebb a találat? Életszerű, hogy potenciális vásárlónk nem az ablak, hanem a nyílászáró szóra keres rá? Feltehetően az. Tehát használhatjuk keresőoptimalizálási céllal a nyílászáró szót is. Ha azonban még okosabbak szeretnénk lenni és még inkább „meglépni a tutit”, akkor szövegeinkben használjuk mindhárom szót, legyen ott az ablak, a nyílászáró és a Szombathely szó is. Akkor ugyanaz a tartalom pályázik jó helyre mindkét szó és kombinációik keresési eredménylistáján.

Aztán az idő és a beérkező látogatottsági adatok eldöntik, hogy helyesen döntöttünk, vagy változtatnunk kell. Mindkettő lehetséges, de ezzel már változott is a terv. Az újratervezés a keresőoptimalizálásban a mindennapok része.

Nem teljesítenek jól a kulcsszavak, de azt látja, hogy sokan keresnek egyébként ezekre a szavakra? Vállalja az ablakok beszerelését is? Szerepel ez a szövegben? Esélyes, hogy az „ablak beszerelése Szombathelyen” kifejezés már az Ön oldalát hozza megfelelő helyen?

Hát ilyen egy SEO terv. Kitaláljuk, kipróbáljuk, ellenőrizzük, módosítjuk, kipróbáljuk… És ennek soha nem lesz vége. Kitalálunk majd különböző egyéb megoldásokat, lesznek hullámvölgyek a látogatottságban, de ha eltökéltek vagyunk és figyelünk a kapott adatokra, akkor szívós munkával eredményt érhetünk el.