SEO vagy SEM?

SEO vagy SEM?

SEO vagy SEM, illetve keresőoptimalizálás, vagy keresőmarketing. A két kifejezés csak látszólag hasonló, de teljesen más a céljuk.

A SEO = Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás. A SEM = Search Engine Marketing, azaz keresőmarketing, másként online marketing. A SEO abban segít nekünk, hogy honlapunk tartalma organikus kereséssel jó helyezést érjen el a keresők találati listáin, a SEM pedig már akkor jön jól, ha jól optimalizált honlapunk forgalmát fizetett eszközökkel szeretnénk növelni.

A SEO, azaz keresőoptimalizálás során honlapunk forrását (ami megjeleníti a képernyőn a tartalmat), technikai hátterét és a tartalmat fejlesztjük olyan módon, hogy a számunkra fontos kulcsszavakra jó találatokat kapjuk. Ennek során meg kell vizsgálnunk a kiszolgáló szerver beállításait, a honlapkészítéskor használt kódokat és a szöveges tartalmakat. Ennek a három összetevőnek kell minél jobbnak lenni ahhoz, hogy honlapunk tartalma jó helyen jelenjen meg a Google, vagy a Bing találati oldalain. Hívjuk ezt organikus keresésre optimalizálásnak is.

Ha már végeztünk a keresőoptimalizálással és az organikus keresések során jó helyen találjuk honlapunkat, hozzáfoghatunk a fizetett hirdetések létrehozásához is. Ennél azért is fontos a jól optimalizált honlap, mert azzal lényegesen jobb kattintásonkénti árat kapunk. Az online marketing során határozzuk meg, hogy hirdetésünket ki lássa. Óriási előnye ennek a módszernek például az újsághirdetésekkel szemben, hogy hirdetésünket csak azok látják majd, akiket feltehetően érdekel. Ki kell választanunk a hirdetés megjelenésének felületét, a célcsoportot, akikhez el szeretnénk az információt juttatni, a területet, ahol célcsoportunk él és aktív, a napszakot, amikor szeretnénk megjelenni a hirdetéssel stb.

Mindez persze nem elég, tudnunk kell jól összeállítani a hirdetést is. Nem mindegy, hogy mi szerepel a hirdetés címében vagy szövegében. A fontos kulcsszavakat itt is be kell állítani és jó, ha a hirdetést látót azonnali cselekvésre ösztönözzük.

Honlapja kevés látogatót érdekel, noha azon jelentős tartalom van? Szeretné, ha több látogató érkezne, az érkezők pedig vásárolnának, használnál az oldal szolgáltatásait, végső soron költenének Önnél? A SEO és a SEM a barátja, csak alkalmazni kell ezeket.