Van keresőoptimalizálási terve?
Sokan azt gondolják, hogy csak kitalálnak kulcsszavakat és működik. De nem. Ha nem készít keresőoptimalizálási tervet, esélye sincs. Ráadásul ez az a terv, ami folyamatosan alakul és sohasem teljesül. Azért ez így nagyon kiábrándítónak hangzik, ugye? Pedig csak azt jelzi, hogy amikor belekezdünk honlapunk optimalizálásába, akkor kitűzünk célokat, amelyeket teljesíteni…
Kulcsszó kiválasztása
A keresőoptimalizálás egyik alapja, hogy olyan kulcsszavakat használunk a tartalomban és a honlap fontos területein, amelyekre találatokat szeretnénk kapni a keresőkben. Nem mindegy persze, hogy a kereső hányadik oldalon listázzák ki honlapunk linkjét. Ehhez először ki kell választanunk a megfelelőkulcsszavakat, vagy a kulcsszavakból álló kifejezéseket, majd azokat úgy, olyan sűrűségben…
A honlapkészítés története
Én a kilencvenes évek vége óta foglalkozom honlapkészítéssel. Akkoriban kezdtem, amikor az internet kezdett terjedni Magyarországon is. Az első honlapok mai szemmel nagyon egyszerűnek tűnnének. Formázatlan szöveg, néhány link, kevés kép. Egyszerű szövegszerkesztőben készültek a kódok, aztán kerültek ki a világhálóra. Sem a dinamikus programozás, sem az adatbázisok nem voltak…
SEO vagy SEM?
SEO vagy SEM, illetve keresőoptimalizálás, vagy keresőmarketing. A két kifejezés csak látszólag hasonló, de teljesen más a céljuk. A SEO = Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás. A SEM = Search Engine Marketing, azaz keresőmarketing, másként online marketing. A SEO abban segít nekünk, hogy honlapunk tartalma organikus kereséssel jó helyezést érjen…