A jó bornak is kell cégér. De vajon milyen legyen az? Az internet korának leghatékonyabb marketing eszköze az online marketing. Csak ahhoz jut el a hirdetés, akit érdekel.
Hogy is van ez? A közelmúltig a vállalkozások a hagyományos marketing eszközökkel nem tudták, vagy csak korlátozottan optimalizálni azok körét, akikhez hirdetésük elért. Egy újsághirdetéssel, vagy szórólappal szétküldött üzenetet nem csak az látja, aki feltehetően érdeklődik a termék, vagy szolgáltatás iránt, hanem mindenki, aki a hirdetés hordozóját kézbe vette. Egy ablakokat ajánló hirdetést látott az is, aki nem akart ilyen terméket vásárolni. A hirdető kifizetett egy rakás pénzt, aztán csak reménykedett, hogy ajánlata olyanokhoz is elér, akiknek az releváns.
A korszerű, az internet korában elterjedt marketing eszközökkel egy üzleti ajánlat csak azokhoz jut el, akiket az biztosan érdekel. Csak olyan látja az ablakokról szóló hirdetést, aki valóban szeretne új ablakot vásárolni.
Hasonlítsuk össze a két marketing eszközt! Az egyiknél nagy példányszámban jut el az ajánlat sok emberhez, olyanokhoz is, akiket az nem érdekel, de a hirdetés ára ugyanaz, mintha csak azok látnák, akiknek jelent is valamit. A másiknál csak azokhoz jut el, akiket érdekel és pont annyit fizetünk csak érte, ahányszor az célba ér. Az egyiknél nem tudjuk előre kalkulálni az adott értékű megrendeléshez szükséges hirdetési költséget, a másiknál pontosan tudjuk, hogy mennyit kell fizetni azért, hogy az ajánlatot a megtérüléshez és további haszonhoz szükséges mennyiségben megnézzék.
Aki vállalkozik, pontosan tudja, hogy csak akkor nyugtáz hasznot, ha értékesít. Pontosan tudja, hogy a marketingre mekkora összeg áll rendelkezésre. Az könnyen kitalálható, hogy amikor tudjuk a célt és hozzárendeljük a rendelkezésre álló anyagi eszközöket, akkor maximalizálhatunk hasznot, ha a forrásokat a leghatékonyabban használjuk fel.
Természetesen az online marketing nem csupán a hirdetéseket jelenti, hanem számos olyan eszköz a rendelkezésünkre áll, amivel növelhetjük bevételünket. Az online, célzott hirdetéseken kívül fontos eszköz a keresőmarketing, a partnerprogram, de egy blog indítása és azon a folyamatos publikálás is hasznunkra válhat. Az a fontos, hogy pontosan határozzuk meg azt a célt, amihez el szeretnénk jutni, megfelelően válasszunk hozzá eszközt és az optimális anyagi forrást rendeljük hozzá. Ha okosan tudjuk összeállítani marketing portfóliónkat és rakunk bele elég munkát, még az is elképzelhető, hogy olyan az online marketing kampányunk nem kerül pénzbe.
Érdekli a téma? Hívjon most! (+3620) 824-6731