Google

Kulcsszavak kiválasztása

A keresőoptimalizálás egyik alapja, hogy olyan kulcsszavakat használunk a tartalomban és a honlap fontos területein, amelyekre találatokat szeretnénk kapni a keresőkben.

Nem mindegy persze, hogy a kereső hányadik oldalon listázzák ki honlapunk linkjét. Ehhez először ki kell választanunk a megfelelőkulcsszavakat, vagy a kulcsszavakból álló kifejezéseket, majd azokat úgy, olyan sűrűségben és olyan helyeken kell megjelenítenünk a tartalomban, hogy abból a keresők a tartalmat relevánsnak találják.

SEO vagy SEM?

SEO vagy SEM, illetve keresőoptimalizálás, vagy keresőmarketing. A két kifejezés csak látszólag hasonló, de teljesen más a céljuk.

A SEO = Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás. A SEM = Search Engine Marketing, azaz keresőmarketing, másként online marketing. A SEO abban segít nekünk, hogy honlapunk tartalma organikus kereséssel jó helyezést érjen el a keresők találati listáin, a SEM pedig már akkor jön jól, ha jól optimalizált honlapunk forgalmát fizetett eszközökkel szeretnénk növelni.

A honlapkészítés története

Én a kilencvenes évek vége óta foglalkozom honlapkészítéssel. Akkoriban kezdtem, amikor az internet kezdett terjedni Magyarországon is.

Az első honlapok mai szemmel nagyon egyszerűnek tűnnének. Formázatlan szöveg, néhány link, kevés kép. Egyszerű szövegszerkesztőben készültek a kódok, aztán kerültek ki a világhálóra. Sem a dinamikus programozás, sem az adatbázisok nem voltak ismertek, nem voltak stílusfájlok, javascript, csak html kódok.

Feliratkozás a következőre: Google