A keresőmarketing (SEM) eszközei 2.

keresőmarketing - Search Engine Marketing (SEM)

Keresőmarketing (Search Engine Marketing – SEM). Az előző írásban olvashattunk arról, hogy a megváltozott, internetalapú világban milyen új marketing eszközök vették át a hagyományos hirdetések szerepét. Most nézzünk bele a részletekbe.

Ahhoz, hogy megrendelőket, érdeklődőket (akikből aztán megrendelő lehet) találjunk az interneten, olyan honlapot kell készítenünk és/vagy olyan releváns hirdetéseket kell indítanunk, amelyek minél szélesebb, a mi szolgáltatásunk, vagy termékünk iránt érdeklődő közönség számára lesz elérhető.

A fizetett hirdetések indítása egyszerűbb. Itt meghatározhatjuk, hogy a hirdetés milyen kulcsszavakra jelenjen meg a keresőkben, milyen érdeklődési körű, életkorú, nemű és tartózkodási helyű emberek lássák. Ha jól állítottuk be a hirdetést, akkor várhatjuk, hogy sikeres lesz a kampány.

De úgy is jó eredményeket érhet el honlapunk, ha egy jól megválasztott kulcsszóra, vagy -kifejezésre optimalizáljuk honlapunkat, így az a keresők találati listáján jó helyezéseket ér el. Nem nagy titok, hogy az számíthat elsősorban kattintásokra, akinek honlapja a Google találati listáján az első oldalon jelenik meg. Akié a második oldalon, az még reménykedhet, de biztosan sokkal kisebb átkattintási arányt ér el. Akié azonban a sokadik oldalon, az ne számítson semmi jóra. A cél tehát az, hogy első oldalasok legyünk.

A keresőoptimalizálás (SEO) eszközeivel jó eredményeket érhetünk el. Első lépésként ki kell választanunk azt a kulcsszót, vagy -kifejezést, amire találatokat szeretnénk kapni. Figyelem! Nem biztos, hogy azt a kifejezést kell választanunk, ami tevékenységünkkel kapcsolatban a legtöbben keresnek. Válasszunk olyan kifejezést, aminél biztosabb, hogy jó találati helyezést érhetünk el. Lehet, hogy a cipő kifejezésre kiemelkedően sokan keresnek rá, míg a lábbeli szóra csak fele annyian. De ha a cipőboltok túlnyomó többsége a cipő szóra optimalizálja honlapját, akkor valószínűbb, hogy a lábbeli szóval hamarabb odaérhetünk a listák elejére, ott gyakrabban jelenünk meg jó helyen a cipő szónál, ebből következően több átkattintással, így vásárlással számolhatunk.

Ki kell választanunk a megfelelő kulcsszót, azt a megfelelő számban kell elhelyeznünk honlapunk felületein és a tartalmakban, hogy a kereső a témában relevánsnak találja azt. Vigyáznunk kell azonban, hogy ez a szó ne szerepeljen túl gyakran, mert akkor a kereső éppen azért tiltja le a honlapot, mert spamnek gondolja – jogosan.

A kulcsszavak megfelelő használata persze nem elég, hiszen a honlapnak technikailag is meg kell felelni az elvárásoknak, a honlap programkódjának tisztának, gyorsnak kell lenni, ott szerepelnie kell azoknak az információknak, amiből a kereső következtetéseket vonhat le. A keresőoptimalizálás (SEO) tehát egy kiváló eszköz, de óvatosan kell bánni vele.

A linkek szerepe nagyon fontos a keresőoptimalizálás során. Alapvetően a linkek három típusával kell számolnunk: a belső linkekkel, a honlapunkról más honlapokra mutató linkekkel, valamint a honlapunkra mutató linkekkel. Mindhárom fontos, de mindhárom más szempontok szerint.

A belső linkek alapvetően a honlapunkra látogatókat kell segítse abban, hogy a számunkra hasznos magatartást tanúsítsák – vásároljanak, vegyék fel velünk a kapcsolatot. A honlapunkról más honlapokra mutató linkek azt mondják el a Google-nak, hogy a mi honlapunk releváns tartalmával kapcsolatos honlapokra mutatva, a hozzánk látogatók a témában biztosan releváns tartalmakat kapnak. A mi honlapunkra mutató linkek emelik honlapunk jelentőségét, különösen, amikor a témában releváns honlapon jelenik meg linkünk.

Mindennek van azonban hátulütője is. Az indokolatlanul gyakran használt kulcsszavak miatt büntethet minket a kereső, mint ahogyan az elmúlt években már bünteti azokat a kifejezetten külső linkek generálására szolgáló link-gyűjteményeket is, amelyek az elmúlt években még hatékony eszköznek bizonyultak.

A fizetett eszközökről korábban már írtam. Most csak annyit jegyeznék meg még, hogy a keresőmarketingben a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések egymás kiegészítéseként, együtt hozhatnak kiemelkedő eredményeket.

Érdekli a téma? Hívjon most! (+3620) 824-6731

A keresőmarketing (SEM) eszközei 1.